Needs'n'chances: 2016: #playability o la jugabilitat

Translate

dilluns, 18 de juliol del 2016

2016: #playability o la jugabilitat

El disseny de l'espai públic amb l'usuari en el focus

Fa anys que m'interessa molt el disseny de l'espai públic. Algú es pregunta qui en seran els usuaris principals? què necessiten? com l'utilitzaran? com volem que s'utilitzi? què hi volem potenciar? 

Tots aquests interrogants haurien de condicionar radicalment el disseny. El concepte d'essència és "amb tu" i no "per a tu", si bé al nostre país aquest últim ha dominat durant dècades. Tot pel poble, però sense el poble...

En aquesta llarga trajectòria com a usuària i observadora de l'espai públic (carrers, places, equipaments...), m'he adonat que hi ha un concepte molt important a tenir en compte: la #jugabilitat o #playability. Els nostres pobles i ciutats han de ser jugables, on vingui de gust jugar-hi, i on això sigui possible amb tranquil·litat, seguretat... Les ciutats i pobles jugables són habitables, segures, sociables... i fomenten molt més la creació d'identitat i el sentiment de pertinença, així com també, i encara que no ho sembli, l'exploració, la imaginació, la innovació!, la passejada, la mobilitat, la prevenció de l'obesitat...
Les ciutats i pobles jugables fan també que hi hagi vida, que s'hi visqui i s'hi faci vida. I no només per part de nens o d'adults amb nens: les ciutats i pobles que són jugables són habitables i agradables per a totes les edats... canalla, adolescents, joves, adults, grans, més grans, persones dependents, persones amb discapacitats... Són espais inclusius, per a  tots.

Què esperem, doncs? A Gran Bretanya (Bristol), als Estats Units i a alguns altres llocs ja fa un temps que el moviment ha començat! la jugabilitat també és usabilitat...
https://www.playablecity.com
https://kaboom.org/playability

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada