Needs'n'chances: 2011. Per Lékué: "tuppers", menatge de cuina, eco-packaging i vides saludables

Translate

dimarts, 2 d’abril del 2013

2011. Per Lékué: "tuppers", menatge de cuina, eco-packaging i vides saludables

Suggeriments enviats a Lékué a novembre de 2011. 
La resposta de José Antonio Gago (aleshores director d'I+D de l'empresa) va ser excel·lent (i també ben poc comú, tant pel fet que respongués -gairebé inèdit- com perquè valorés la necessitat i opinió o suggeriments expressats per una clienta). Potser per això ara forma part del projecte Ineedit!
No he trobat els productes al mercat, però van integrar els suggeriments en la seva pluja d'idees. I potser aquí, a la web, serviran perquè algú també hi rumiï i trobi noves funcionalitats a productes ja existents o nous productes-solucions per a necessitats també existents. 

 

Senyors,

El meu nom és Núria Rovira i sóc usuària d'alguns dels seus productes.
M'adreço a vostès perquè aquests productes m'agraden, però sobretot perquè fa temps vaig veure el programa "valor afegit" (al c33, crec) on em sembla que sortia la seva empresa. Em va impressionar molt la manera de treballar, d'exprémer la imaginació i de potenciar i maximitzar el treball en equip.
En aquest context, els vull exposar algunes necessitats que em trobo com a consumidora responsable per tal que potser, si ho troben convenient, reflexionin sobre el tema i dissenyin algun producte en aquestes línies:

1) com a usuària habitual de carmanyoles, em trobo diàriament amb què tinc 50 "tuppers", però que em costa molt trobar la tapa de cadascun. Potser es podria dissenyar una línia de carmanyoles on la tapa fos la mateixa (si bé els recipients fossin de 10 mides), de manera que fos només una làmina adaptable a diferents mides i que sobrés pels costats? és a dir, m'imagino una carmanyola rectangular de 10 x 15 o un de 8 x 12, però amb una única tapa de silicona, prima i adaptable, i que fos ajustable encara que en sobrés una mica pels costats...

2) les carmanyoles ocupen molt espai al rentaplats. I si a casa en som 3 que n'utilitzem (jo i els meus 2 fills), encara més. En conseqüència, i a ran d'una reflexió que va manifestar una companya de feina, ens preocupa molt l'alt consum d'aigua i d'energia que estem invertint en uns rentaplats que gairebé, en pes i en utensilis, estan buits. Per això penso que seria genial tenir una carmanyola adaptable, sense cap forma predefinida, que simplement fos una lámina o una mena de farcell amb possibilitat de posar-hi al damunt el menjar i de tancar-lo (per menjars que no s'adherissin a les parets i on la presentació fos independent, tipus amanides, pollastre arrebossat i talladet, entrepans de diferents mides...).

3) els explico també una possible nova aplicació d'un producte ja existent. La idea és de ma mare, q fa molt temps que la posa en pràctica, i a mi em sembla magnífica: a casa utilitzem les estovalles individuals de plàstic, que són làmines monocolor i molt primes, per congelar-hi damunt els talls de peix i carn. D'aquesta manera es poden congelar individualment i sense necessitat de fer residus (no calen bosses individuals). Un cop ja està tot congelat, es desenganxa molt fàcilment, amb l'ajut (si cal) d'un ganivet -normalment ni cal- i es posen en una única bossa o en un "tupper". És practiquíssim per persones que viuen soles o pel menjar dels nens, el qual compres i vas treient poc a poc del congelador.

Altres suggeriments:
 

4) en general, penso que vostès, com a empresa adreçada a un segment mig-alt, poden iniciar noves línies i tendències de packaging. Els envasos i embalatges són clau per a la decisió de compra, en sóc conscient, però segur que a més de moderns i atractius també es poden fer eficients econòmicament i ecològicament. Crec que cada vegada som més els consumidors que intentem ser coherents amb els nostres valors i intentem ser més responsables amb la societat i amb el medi ambient, i per això també la legislació de residus avança cap a la prevenció de residus i cap a l'estratègia "residu zero". En aquest context, potser podrien plantejar-se l'opció de donar tanta importància al producte com a l'envàs, al contingut com al continent, tot fent-ho des d'una òptica de llarga vida útil i de reducció dels residus en origen. 

5) i finalment, crec que vostès tenen el perfil d'una empresa que pot promoure els valors d'una alimentació sana i saludable, així com transmeten també un esperit jove -tipus Apple- que també crec que hauria de ser responsable ambientalment. Potser podrien posar una secció al seu web tipus "Lekué amb les vides i entorns saludables"? o bé "A Lekué també fem salut i medi ambient".

Salutacions i gràcies per la seva atenció,

Núria Rovira Costas
ciutadana, consumidora i tècnica de medi ambient

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada